torsdag 27 augusti 2009

Ledsen...

Jag är så himla ledsen nu.
En av mina största fobier är att ringa till folk jag inte känner, företag, läkare osv.
Eftersom det är första gången jag är gravid och supernojjig för allt så beslöt jag mig för att ringa till min Mödravårdsmottag. för rådgivning. Barnmorskan var jätteotrevlig och idiotförklarade mig och mina frågor totalt. Jag ville bara lägga på och grina , vilket jag gjorde efter.Det här låter kanske larvligt i vissas öron men jag mår jättedåligt när jag ska ringa nån.Nu vet jag att det kommer att ta jättelång tid innan jag vågar ringa till nån igen i rädslan att få ett otrevligt bemötande som i dag. Tack för det!

3 kommentarer:

Anneli sa...

Men stackare, jag vet precis hur det känns. Så där var jag också när jag var yngre. Ville helst att mamma skulle ordna upp allting. Var livrädd för att ringa. Kunde ibland sitta och skriva ned vad jag skulle fråga innan jag ringde. Helknäppt, men så var det. Vilken dum barnmorska som du fick tag i på. Man är ju extra känslig när man väntar barn, och speciellt när det är första gången.

Jag hoppas att du snart känner dig starkare, så att du vågar ringa igen.
Kram

"L" sa...

Tack för dina ord Anneli!
Som tur var va det inte "min" barnmorska utan en annan som jag förhoppningsvis inte kommer att ha kontakt med. Bli så ledsen hon vet ju verkligen inte vad hon ställt till med.
Kram L

Linnea sa...

Jag vet hur det känns då jag är precis likadan.
På Tisdag ska jag till läkaren för en åkomma jag har haft i över 4år, men inte gått till läkaren för att jag har inte vågat ringa dit, men nu gjorde jag det äntligen!!